Foto: De Persgroep

Edese Post per 1 januari 2020 naar BDUmedia

Ede - DPG Media verkoopt per 1 januari de Edese Post aan BDUmedia. Deze uitgever integreert de krant in Ede Stad.

DPG Media en BDUmedia gaan een nauw samenwerkingsverband aan. Aangevraagde advertenties bij DPG Media worden voortaan door BDUmedia geplaatst in Ede Stad.

Jan van Dun, algemeen directeur local media van DPG Media: "De markt ontwikkelt zich zodanig dat in veel gemeenten nog slechts plaats is voor één huis-aan-huiskrant. Terwijl er soms wel drie zijn met allemaal dezelfde problemen. Dit leidt tot allerlei bewegingen in de sector. Sommige titels worden verkocht, andere titels worden aangekocht. Wij passen ons bestaande portfolio aan en zetten verder in op het ontwikkelen van digitale mogelijkheden. Zo kunnen lezers ons nieuws ook vinden op digitale nieuwsmedia, zoals gelderlander.nl of indebuurt.nl."

Heiko Imelman, Directeur van BDUmedia: "Om kwalitatief lokaal nieuws te kunnen blijven publiceren in een dalende advertentiemarkt is er te weinig ruimte voor meerdere spelers in een gebied. Daarom verkoopt BDUmedia in een aantal gevallen titels om andere titels aan te kopen en haar bereik in het betreffende gebied te versterken om zo de adverteerder beter te kunnen bedienen met een groter bereik."

"Daarnaast zien we dat er vanuit de lezer steeds meer behoefte is aan actueel lokaal nieuws. BDUmedia wil graag inspelen op deze behoefte en zal naast de bestaande weekuitgaven in print nog meer gaan inzetten op actueel lokaal nieuws via de digitale uitgaven van haar nieuwsmerken".

BDUmedia en DPG Media zijn overtuigd van het belang en de kracht van de samenwerking voor het behoud van lokaal nieuws in de regio.

Meer berichten