CHE-studenten in gesprek met Youtuber van StukTV

Thomas van der Vlugt weet precies wat hij moet doen om het publiek te boeien.
Thomas van der Vlugt weet precies wat hij moet doen om het publiek te boeien. (Foto: )

Donderdag hebben eerstejaars communicatiestudenten de J&C Communityday op de Christelijke Hogeschool Ede georganiseerd. Toekomstige en huidige journalistiek- en communicatiestudenten kwamen bij elkaar om samen een community te vormen.

Ede - Op deze dag gaf youtuber Thomas van der Vlugt van StukTV de studenten een kijkje achter de schermen van nieuwe media en ging met hen in gesprek over wat die huidige ontwikkelingen voor het mediavak betekenen.

"TV-presentatoren staan veel verder van de kijker af dan Youtube presentatoren," was één van de antwoorden op de vraag wie er eigenlijk ging winnen, de traditionele media of Youtube. "Ik denk dat tv uiteindelijk vooral nieuws en sport wordt. Iets wat nu gaande is en wat je nu wilt weten. En op Youtube komt alles wat on demand is", aldus Van der Vlugt.

Thomas van der Vlugt maakt deel uit van het Youtube-kanaal StukTV met 2,1 miljoen abonnees. In 2018 won hij de AD Journalistieke Aanmoedigingsprijs. Hij bereikt de jongere doelgroep die hij met traditionele media niet kan bereiken. Hij weet precies wat hij moet doen om het publiek te boeien. De eerstejaars studenten verzorgden creatieve workshops om de nieuwe studenten alvast mee te nemen in de wereld van communicatie en journalistiek. Tussen de workshops was er een barbecue en aan het einde van de dag sloot de ijskar van Bernardo's uit Ede ook nog aan. Dit was de vijfde editie van de J&C Communityday.

Meer berichten