Drs. Beukhof (l) overhandigde de eerste uitgave van zijn boek aan meneer Wassink, voorzitter van de bewonersvereniging van de Dennenheuvel.
Drs. Beukhof (l) overhandigde de eerste uitgave van zijn boek aan meneer Wassink, voorzitter van de bewonersvereniging van de Dennenheuvel. (Foto: )

'Ik beschrijf mijn ervaringen met God'

Zeven maanden investeerde drs. Beukhof in zijn boek, maar nu is het af. Het kreeg de titel: Kind zijn van de Levende, een boek vol ervaringen en handreikingen om God te ontmoeten en mensen een hart onder de riem te steken. Het eerste exemplaar reikte de schrijver uit aan meneer Wassink, voorzitter van de bewonersvereniging van de Dennenheuvel.

Door Ester Wormgoor

Ede - "Er is al veel gesproken en geschreven over het geloof, maar het is vooral belangrijk om te ervaren hoe de relatie met God is", zegt drs. Beukhof. "In dit boek beschrijf ik mijn ervaringen met God naar de buitenwereld. Ik heb het zo proberen te schrijven dat het voor iedereen toegankelijk is, in goed Nederlands en zonder moeilijke woorden."

Verrassen

Drs. Beukhof kijkt over kerkmuren heen. "Voor mij is het geloof in God belangrijk, met name de persoon Jezus Christus. De weg van vernieuwing, genade en gelukkig worden in God. Die ervaringen heb ik samengebracht in dit boek. Ik hoop met mijn boek veel mensen te verrassen en te bereiken, zowel kerkelijk als randkerkelijk."

De ondertitel van het boek is: Vergezichten op de eeuwigheid. Wat bedoelt u hiermee? "Dit boek geeft nieuwe mogelijkheden om God te ontmoeten, om te vertellen over wie hij is, erover te schrijven en mensen een hart onder de riem te steken. Het is geen geschiedenisverhaal, maar een persoonlijke levenservaring, concreet verwoord." Kunt u een ervaring beschrijven? "God leidt mensen, hij neemt ze bij de hand en is een bron om uit te leven. Dit boek geeft zicht op je eigen functioneren, waardoor je weer nieuwe gezichtspunten krijgt om God te ontmoeten vanuit zijn woord en de persoonlijke ervaring met God zelf. Het is een middel om geestelijk gevoed te worden. Het confronteert ook, omdat het beschrijft wie God is en wie je zelf zou moeten zijn. Het zet aan tot nadenken." De eerste uitgave van het boek Kind zijn van de Levende reikte drs. Beukhof uit aan de voorzitter van de bewonersvereniging zodat het opgenomen kan worden in de bibliotheek van de Dennenheuvel.

Meer berichten




Shopbox