Logo edesepost.nl


Huisarts Marjon Fortuijn bij een auto van de huisartsenpost
Huisarts Marjon Fortuijn bij een auto van de huisartsenpost (Lieske Meima Fotografie)

Nieuw nummer Huisartsenpost

Begin 2017 heeft de huisartsenpost een nieuw nummer gekregen Nog niet alle mensen in de regio bellen het juiste telefoonnummer van de huisartsenpost. Binnenkort vervalt het oude telefoonnummer. Het juiste telefoonnummer van de huisartsenpost is 0318-200800.

Ede - De huisartsenpost is er voor dringende medische zorg die niet kan wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts. Het gaat om bijvoorbeeld om acute verschijnselen hevige pijn of koorts en (kleine) hechtwonden. In een levensbedreigende situatie belt u 112. Een bezoek aan de huisartsenpost kan alleen na een telefonische afspraak. Als u belt, neemt een speciaal opgeleide doktersassistent de telefoon aan. Die noteert uw gegevens en geeft u advies. Indien nodig krijgt u een afspraak voor een consult of belt de huisarts terug. Houd uw persoons-, medische en verzekeringsgegevens bij de hand als u belt.

Wachttijd verkort

Het is belangrijk dat alle inwoners van de Gelderse Vallei tijdig de juiste medische hulp krijgen. Korte telefonische wachttijden dragen daaraan bij. Momenteel is de gemiddelde wachttijd aan de telefoon minder dan 2 minuten. De afgelopen jaren is de wachttijd aan de telefoon verkort. De bezetting aan de telefoon is gewijzigd en interne werkafspraken aangepast. De wachttijden zijn hierdoor aanzienlijk verbeterd. Een jaar na de veranderingen zien we blijvende verbetering.

Ook patiënten merken de verbetering in wachttijden: klachten over lange wachttijden aan de telefoon namen in 2016 af. In 2017 waren er helemaal geen klachten over wachttijden aan de telefoon.

Het is mooi om te merken dat cliënten ook regelmatig complimenten aan de huisartsenpost doorgeven. ''Ik heb 's avonds gebeld omdat mijn dochter pijnklachten had in de onderbuik. Ik ben toen heel goed geholpen met tips en geruststellende suggesties en de mogelijkheid om terug te kunnen bellen als de klachten aanhielden. Gelukkig zijn de klachten vanzelf over gegaan, ook dankzij de tips. Dank jullie wel!''

reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox