Logo edesepost.nl


Nieuwe wegen van land naar klant op drukke achtste FoodFloor

Ongeveer zestig mensen kwamen in Cultura bij elkaar voor de netwerkbijeenkomst FoodFloor, deze keer over streekproducten en de korte voedselketen.

Ede - Wat blijkt? Er zijn veel mooie streekproducten in Ede en omstreken, maar soms hebben ze moeite om consumenten en andere afnemers te vinden. Gelukkig zijn er al meerdere initiatieven om hier bij te helpen, zij presenteerden zich op de FoodFloor. Een van de aandachtspunten, zo bleek uit hun verhaal, is zorgen dat het verhaal van de streekproducten goed verteld wordt. Als dat verhaal klopt en het product toegevoegde waarde heeft, zijn ook grote instellingen als Albert Heijn en Plus Supermarkten geïnteresseerd in het streekproduct. Zij vertelden over hun successen met het verkopen van streekproducten. Ook Ziekenhuis Gelderse Vallei zou graag meer streekproducten gaan inkopen. Zo wordt de weg van land naar klant steeds korter. Twee Edese consumentenorganisaties maken die weg helemaal kort: Stichting Stadsvarkens en Herenboeren Ede produceren voedsel voor de leden van hun eigen coöperatie. Zij zijn producent en consument ineen, dat is nog eens een nieuwe weg van land naar klant. Meer informatie over de achtste FoodFloor op eetbaarede.nl/foodfloor.

Reageer als eerste
Meer berichten